![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Teorie a praxe inkluzivní didaktiky se zřetelem na inkluzivní, otevřené a projektové vyučování
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | VÍTKOVÁ, Marie. Teorie a praxe inkluzivní didaktiky se zřetelem na inkluzivní, otevřené a projektové vyučování. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 10-22. ISBN 978-80-210-6515-4. |
Popis | V kapitole je charakterizována inkluzivní didaktika jako didaktika, která je určená pro heterogenní skupinu žáků ve třídě. Jsou uvedeny její znaky, ke kterým mj. patří koncentrace na žáka a individualizace kurikula v rámci společného vyučování. K vytvoření inkluzivního vyučování lze využít osvědčené alternativní metody, např. otevřené nebo projektové vyučování s jejich aktualizací na historicky nové pedagogicko-didaktické kategorie. V kapitole jsou uvedeny příklady z praxe s využitím projektového vyučování u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
Související projekty: |