Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem. Za slabou stránku své práce považují vztahy a širší spolupráci s kolegy, a to jak na úrovni pedagogické praxe, tak na úrovni její reflexe a evaluace. |
Související projekty: |