Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Městský prostor v kontextu výuky cizího jazyka: současné možnosti využití a budoucí perspektivy za pomoci moderních technologií
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Podoby a proměny města ve slovanských a vybraných neslovanských kulturách, literaturách a jazycích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Písemnictví, mas-media, audiovize |
Klíčová slova | foreign language teaching; foreign language learning; urban environment; Augmented reality; Instagram; Foursquare; educational technology |
Popis | Autorka v kapitole nahlíží na město z různých úhlů pohledu z hlediska cizojazyčné výuky dospělých osob. Zmiňuje perspektivy využití augmentované reality v kontextu výuky cizího jazyka, ale především poskytuje vlastní konkrétní postupy aktivit, které kladou důraz na spolupráci, autenticitu, efektivitu a atraktivitu, což ve většině případů předpokládá využití internetu a moderních technologií. Postupy jsou obecně adaptovatelné, některé příklady jsou uváděny s ohledem na polštinu. Zahrnuje i sociální sítě Instagram, Facebook a Foursquare, službu Google Street View aj. Radí také, jak si ve svém městě nalézt vhodného rodilého mluvčího svého cílového jazyka, doporučuje způsob využití a tvorbu výukových videí, poskytuje návod na dotazování v ulicích, v podobě anket či mad libs. Prozrazuje nové formy zadání domácích úkolů. Přidává výzvu učitelům cizích jazyků, aby se zajímali o propojení výuky s internetem a moderními technologiemi, pokud chtějí udržet krok se svými studenty. |
Související projekty: |