Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Perceived self-competence in adolescent children who self-harm
Název česky | Uvědomovaná kompetence u adolescentních dětí, které se sebepoškozují. |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V posledních několika desetiletích stoupá počet sebepoškozujících se adolescentů. Vzniká tedy potřeba lépe porozumět faktorům, které se sebepoškozováním souvisejí. Cílem této studie je prozkoumat vztah mezi sebepoškozováním a vnímanou kompetencí u dětí mladšího školního věku a současně na neklinické populaci. V průřezovém šetření 1740 adolescentních dětí (věk 11 – 16, průměrně 14)vyplnilo baterii dotazníků. Použili jsme: Self-Harm Inventory, Self-Harm Behavior Questionnaire, Perceived Competence Scale for Children a sociodemografický dotazník. Děti, které se sebepoškozovaly, vykazovaly nižší hladinu vnímané kompetence, a to především v oblastech školy a akademického výkonu, fyzického výkonu a vzhledu. Naopak rozdíly nebyly nalezeny na škálách sociální kompetence. Dále jsem zvažovali souvislosti mezi vnímanou kompetencí a způsoby sebepoškozování. Řezání a škrábání se zdá být nejvíce spojeno s vnímanou kompetencí. |
Související projekty: |