Informace o publikaci

A Book Cover as an Expression of Conceptualization and a Tool of Social Identity Construction: The Interpretation Based on the Example of G. Ritzer’s book McDonaldization of Society

Název česky Knižní obálka jako výraz konceptualizace a nástroj konstrukce sociální identity: Na příkladu obálky knihy G. Ritzera McDonaldisation of Society
Autoři

PAVELKA Jiří

Rok publikování 2013
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj World Academy of Science, Engineering and Technology
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://waset.org/Publications?p=77
Obor Písemnictví, mas-media, audiovize
Klíčová slova book cover; marketing communication; narrative structure; semiotic and intercultural transfer; social and cultural identity; McDonaldisation of Society
Popis Studie vychází z předpokladu, že mediální produkty jsou vhodným objektem pro zkoumání sociálních a kulturních identit jako svorníku hodnotových orientací jejich autorů, producentů i cílových publik. Výzkumným objektem studie je titulní strana knižní obálky odborné publikace, která slouží jako médium marketingové, vědecké a interkulturní komunikace a která je výsledkem sémiotického a interkulturního transferu. Cílem studie je odpovědět na otázku, zdali knižní obálka je výrazem konceptualizace a nástrojem konstrukce sociální identity. Pokouší se zjistit, jaké hodnotové orientace a jaké koncepty sociální a kulturní identity jsou skryty v narativních strukturách knižní obálky českého překladu anglické knihy G. Ritzera The McDonaldisation of Society (1993), vydaného po pádu železné opony v roce 1996 v České republice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info