Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
E-Mail an einen Freund (Studie III)
Název česky | E-mail kamarádovi“ (studii III) |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola 12 E-mail kamarádovi přináší studii III, v níž je vyhodnoceno zadání úlohy, ve které respondenti psali ve třech jazycích e-mail svému kamarádovi. V kapitole jsou představeny výsledky analýzy 59 textů žáků základní školy, která se zaměřuje na makrostrukturní a mikrostrukturní aspekty těchto textů a jejich realizaci. Z analýzy vyplývá, že transfer sice často nelze přímo prokázat, a to převážně z toho důvodu, že v L1 chybí zkušenost a reflexe psaní tohoto druhu textu ve výuce. Přesto lze vyjít z premisy, že dochází k vícesměrnému transferu, tedy nejen ve směru L1-L2-L3, ale i ve směru „opačném“, tedy z L3-L2, protože žáci umějí velmi úspěšně využívat vhodné kompenzační strategie tak, aby i navzdory chybějícím jazykovým znalostem dosáhli svého cíle. To ukazuje, že žáci učící se cizímu jazyku píší se silnou orientací na zadání úlohy a jsou si velmi dobře vědomi „ideální“ podoby výsledného textu i jeho dílčích aspektů. Aby toho dosáhli, využívají reflektované znalosti jazyka i více či méně uvědomované strategie, které používají během svých dosavadních zkušeností s psaním (textů). |
Související projekty: |