Informace o publikaci

Intuice a vhled při řešení úloh matematicky nadanými žáky

Autoři

BLAŽKOVÁ Růžena VAŇUROVÁ Milena

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Učitel a nadaný žák
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova mathematically gifted pupil; tasks solving; intuition; insight
Popis Sledování přístupu matematicky nadaných žáků k řešení netradičních úloh ukázalo, že na rozdíl od většiny žáků v běžné třídě, nadaní žáci vyřeší úlohu, aniž by respektovali ve škole naučené postupy a jejich zápisy. S obtížemi se podřizují formálním postupům, které jsou často vyžadovány učiteli, nebo předem připravenými předtištěnými šablonami v pracovních sešitech. Často využívají okamžitého nápadu, intuice a vhledu. V příspěvku uvádíme několik příkladů úloh, při jejichž řešení se projevila schopnost nadaných žáků využít intuice a vhledu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info