![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola na základě analýzy historie a filozofie vědy a historické analýzy procesu ustavování pedagogiky jako vědy objasňuje, proč má pedagogika tendenci silně odlišovat teorii od praxi. Text identifikuje tendenci k dichotomickému myšlení, který popírá princip kontinuity vědy. Tato skutečnost je typická pro raně moderní chápání vědy obecně. Pakliže však vystoupíme z tohoto raně moderního paradigmatu, věda opouští paradigma uchopování pravdy a je nově definována jako řešení problémů. To výrazně ovlivňuje nové pojetí pedagogiky jako vědy. |