Informace o publikaci

Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu

Autoři

ŠÍP Radim

Rok publikování 2013
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Kapitola na základě analýzy historie a filozofie vědy a historické analýzy procesu ustavování pedagogiky jako vědy objasňuje, proč má pedagogika tendenci silně odlišovat teorii od praxi. Text identifikuje tendenci k dichotomickému myšlení, který popírá princip kontinuity vědy. Tato skutečnost je typická pro raně moderní chápání vědy obecně. Pakliže však vystoupíme z tohoto raně moderního paradigmatu, věda opouští paradigma uchopování pravdy a je nově definována jako řešení problémů. To výrazně ovlivňuje nové pojetí pedagogiky jako vědy.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info