Informace o publikaci

Terénní mapování ve speciální pedagogice

Autoři

VRUBEL Martin

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Terénní mapování je evaluační metoda původně užívaná v přírodovědných oborech. V rámci mezioborové spolupráce jsme tuto metodu přenesli do speciální pedagogiky. Tento příspěvek představuje možnosti užití terénního mapování a jeho význam jako evaluačního prostředku (také evaluační metody) při výzkumných i nevýzkumných aktivitách v rámci speciální pedagogiky. Pohyb člověka se zdrav otním (například tělesným či zrakovým) postižením je komplikován mnoha bariérami. Na jejich tvorbu má vliv nevědomost, ale i netolerance intaktní společnosti. Odstraněním těchto bariér (v případě rekonstrukcí pak nevytvořením) dochází ke zpřístupnění veřej ného prostoru občanům, kteří jsou z něho na základě této netolerance k jinakosti vyčleněni. Metoda terénního mapování nám umožní cílené sledování přítomnosti bezbariérových tras a pozitivních či negativních změn bezbariérovosti v čase. Aplikaci terénního mapování si představíme na vybrané trase, kterou sledujeme a hodnotíme z hlediska měnící se komplexnosti tyfloinženýrských prvků, odstraňujících tvrdé bariéry pro osoby se zrakovým postižením.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info