Informace o publikaci

Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií

Logo poskytovatele
Autoři

KOTKOVÁ Martina LACINOVÁ Lenka

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Psychologie pro praxi
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova interparental conflict; stress at school; representation of family; emotion contagion
Popis Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: Souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info