Informace o publikaci

Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod

Autoři

NEJEZCHLEB Kamil HAJNÁ Zuzana

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Antitrust revue soutěžního práva
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
Obor Právní vědy
Klíčová slova relevant market; SSNIP test; quantitative methods; critical loss analysis; correlation analysis; stationarity analyis and cointegration
Popis Tento článek si klade za cíl přiblížit čtenáři praktickou aplikaci tzv. více ekonomického přístupu v antimonopolním právu do vymezování relevantního trhu v soutěžních případech, zejména se snaží poukázat na úvahy a předpoklady, na nichž stojí jednotlivé běžně užívané kvantitativní testy sloužící k vymezení relevantního trhu. Aby bylo možné dostát stanovenému cíli, je potřeba tento příspěvek schematizovat a nejprve popsat co se relevantním trhem rozumí, nastínit základní východiska, ze kterých koncept relevantního trhu v pojetí soudobého soutěžního práva vychází, rozebrat jakým způsobem jsou soutěžitelé na trhu ve svém jednání omezeni, a konečně na takto popsaném základě vysvětlit jednotlivé metody a přístupy sloužící k vymezení relevantního trhu. Vedle stručného popisu jednotlivých kvantitativních metod pro stanovení relevantního trhu jsou uvedeny také příklady jejich použití v evropské a americké praxi soutěžních institucí, případně v následném soudním přezkumu. Na závěr je věnován prostor aplikaci kvantitativních metod při vymezování relevantního trhu českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a je zhodnocena první česká zkušenost se soudním přezkumem použití kvantitativních metod pro vymezení relevantního trhu v rozhodnutí Úřadu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info