![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Digitální generace a proměny učebního prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přednáška se zaměřuje na problematiku učení (se) současné generace studentů. V rámci přednášky bude diskutován koncept „digitálních domorodců“ a „digitálních imigrantů“ (M. Prensky) včetně významu těchto myšlenek pro oblast vzdělávání. Z těchto úvah se odvíjí téma proměn v chápání učebního prostředí dnešních studentů, v němž se prolíná tradiční (fyzické) prostředí, ale i prostředí virtuální. Stále důležitější roli sehrává tzv. osobní učební prostředí studenta, které je v době digitálních technologií velmi flexibilní, protože studenti jsou schopni upravit si celou řadu nástrojů podle svých představ či preferovaných stylů učení. Prolínání různých učebních prostředí a dostupnost digitálních technologií vede k proměně náhledu na školu a školní prostředí. To již není vnímáno jako jediné místo k učení, ale jedno z mnoha možných učebních prostředí. Z tohoto důvodu je nutné věnovat pozornost nejenom učení (se) ve školním prostředí (formálnímu učení), ale i učení mimo školu, tj. učení informálnímu. |