
Specifika ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola je věnována výchově a vzdělávání žáků se sluchovým postižením v běžných základních školách. V důsledku velkého rozvoje moderních kompenzačních pomůcek (digitální sluchadla, kochleární implantáty, FM systémy apod.) a možností včasné diagnostiky sluchového postižení bývá zařazení žáka se sluchovým postižením do běžné základní školy stále běžnějším jevem, ačkoli integrace dětí a žáků do běžných školských zařízení v našich podmínkách není ničím ojedinělým. Část textu je věnována především žákům s takovou sluchovou ztrátou při využití dané kompenzační pomůcky, kteří jsou vzděláváni právě v běžné základní škole, poukazuje na určitá specifika vzdělávání těchto žáků a také je uvedeno několik doporučení především pro učitele běžných základních škol, kteří se ve svých třídách s žákem se sluchovým postižením setkávají. V závěru kapitoly je jako příklad pozitivní integrace zařazena případová studie žákyně se sluchovým postižením. |
Související projekty: |