Informace o publikaci

Vztah mýtů o vzdělávání nadaných k preferenci vzdělávacího opatření v pohledu učitelů

Logo poskytovatele
Autoři

JUHOVÁ Dana PORTEŠOVÁ Šárka

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Svět nadání
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://talentovani.cz/documents/10157/124264/Vztah_mytu_o_vzdelavani_nadanych_k_+preferenci.pdf/bc0a406f-5a0f-4181-b2e7-79ba84db667e
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova myths; gifted; teachers; education
Popis Cílem výzkumu bylo zjistit, jaký vliv mají mýty o nadaných žácích na postoj učitelů ke způsobu vzdělávání těchto žáků. Souboru 434 učitelů (366 žen) byly administrovány vybrané položky dotazníku Průzkum postojů a vnímání nadání (Bain, Choate & Bliss, 2006), které mapují nejfrekventovanější mýty týkající se podstaty nadání, sociálních a emocionálních charakteristik nadaných a jejich vzdělávání. Výsledky naznačují souvislost mezi percepcí nadaných v kontextu dichotomie adaptace/maladaptace a preferencí vzdělávání formou integrace/segregace a nevyhraněné ho/pozitivního postoje k akceleraci. Zjišťování postojů učitelů ke vzdělávání nadaných by podle autorek studie mělo předcházet jejich aktivnímu zapojení do vzdělávání této populace žáků.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info