Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Empirický pohled na výuku latinské lékařské terminologie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V příspěvku byly představeny inovativní přístupy ve výuce latinské lékařské terminologie, které vychází ze základních principů teorie jazyka pro specifické účely (Language for Specific Purposes) a teorie diskursního společenství. Takto specificky zaměřená jazyková výuka musí být praktická, založená na práci s autentickými lékařskými dokumenty, jejichž autory jsou lékaři. Inovace vychází z analýzy databází autentických klinických diagnóz, které pro účely výuky poskytly vybrané fakultní nemocnice v Brně a v Praze a které se v současnosti zpracovávají do podoby korpusu ve specializovaném softwaru Sketch Engine, na jehož vývoji se podílí technici Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně. |