Informace o publikaci

Theoretical and methodological reflection of a case study on the Deblínsko landscape project

Název česky Teoreticko-metodologická reflexe případové studie krajinného projektu Deblínsko
Autoři

HYNEK Alois SVOZIL Břetislav TROJAN Jakub TRÁVNÍČEK Jan

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Envigogika
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
www Envigogika
Doi http://dx.doi.org/10.14712/18023061.477
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova primary school; regional university; local community; participatory action research; rural sustainability
Přiložené soubory
Popis Případová studie vychází primárně z mnohaleté spolupráce dvou institucí veřejného sektoru – MU Brno a ZŠ a MŠ Deblín, které se zaměřují na výzkum, výuku a především praktické aplikace trvalé udržitelnosti/bezpečnosti. Cílem studie bylo a je otevřít diskurz nad tématy, vytvářet občanskou společnost od úrovně dětí/žáků/studentů při schopnosti umět odhalit nedostatky uplatněním transdisciplinárního přístupu ve studiu krajinných ekosystémů. Naše zkušenosti směřují k rozvíjení dialogu mezi světem vědy a jejích aplikací s potřebami těch, na něž její důsledky dopadají. Děje se tak v rámci aktivit směřovaných především k intenzivní terénní a projektové výuce, včleněním do diskurzu trvalé udržitelnosti v praxi ZŠ, SŠ a VŠ s navázáním mezinárodní spolupráce. Zaměření terénní práce vychází z chápání jednotlivých pracovišť jako regionálních center vzdělanosti (ZŠ a MŠ Deblín = komunitní centrum), která se zaměřují především k řešení témat trvalé udržitelnosti zahrnujících vlastníky, uživatele, rozhodovatelé, podílníky a dotčené v rámci veřejné správy území reprezentované prostřednictvím cílů a opatření krajských programů regionálního rozvoje s programy rozvoje mikroregionů a činností místních akčních skupin (MAS).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info