Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Role pedagoga ve švédském vzdělávacím systému
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Předkládaný příspěvek prezentuje fragment výsledků kvalitativního výzkumného šetření v oblasti předprofesní přípravy a profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí švédského vzdělávacího systému s důrazem na deskripci současné role tamních pedagogů. Kvalitativní data získaná v rámci zahraniční studijní stáže formou strukturovaných rozhovorů se 17 respondenty byla analyzována metodami otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Skrze ně byly definovány čtyři kategorie vztahující se k deskripci role pedagogů obecně, roli speciálních pedagogů, asistentů pedagogů a taktéž k současným výzvám švédského vzdělávacího systému ve vztahu k pedagogickým pracovníkům. |