
Možnosti učení u seniorů s demencí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Současná role celoživotního učení v životě seniorů z multidisciplinární perspektivy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Ostatní lékařské obory |
Klíčová slova | dementia; stereotype; reality orientation; reminiscence therapy; canistherapy |
Popis | Učení u seniorů s demencí znamená spíše natrénování náhradních technik, pokud běžné kognitivní funkce jeví postupný úpadek. Vhodné je využívání stereotypů, nejdéle se udrží činnosti, které byly součástí profese nebo hobby. K dispozici je několik cílených aktivit zaměřených v obecné rovině na zajištění vyrovnanosti a spokojenosti seniora s demencí, jako je realitní orientace, reminiscenční terapie, taneční terapie, canisterapie, arteterapie atd. |