Informace o publikaci

Jak žáci vidí učebnici

Autoři

ŠUTOVÁ Michaela

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Národní konference doktorského studijního programu Teorie vzdělávání ve fyzice
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Popis Příspěvek popisuje, jak žáci základních škol věnují svoji pozornost při čtení a procházení vybrané kapitoly fyzikální učebnice. Pomocí metody eye-trackingu (pomocí zařízení SMI RED 250) je názorně popsáno, jaké pasáže žáci (n = 4) vidí, a které naopak téměř ignorují. Výstupem eye-trackingu jsou inverzní mapy. Konkrétně je v tomto příspěvku popsána žákovská pozornost v rámci kapitoly "spalovací motory" ve fyzikální učebnici Fyzika 8 od Nakladatelství Fraus. Výzkumné šetření bylo realizováno v průběhu října 2015.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info