![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Reflektované praxe: mezi žitou zkušeností a vyprázdněným pojmem
Název česky | Reflective Practice: between lived experience and empty concept |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2015 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je poukázat na zásadní faktory, jež ovlivňují účinnost učitelských praxí na Pedagogické fakultě MU. Za tímto účelem Rozlišujeme „makro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině institucionální (systémové) a „mikro determinanty“, které určují účinnost praxí v rovině jednotlivých aktérů. V rovině institucionální je pozornost zaměřována na tři základní faktory – počet hodin praxe, reflexe praxe a systémové myšlení. V centru naší pozornosti stojí student, ostatní aktéry chápeme jako přímé a nepřímé podporovatele studenta. Na konkrétních příkladech je ilustrováno, jak institucionální opatření vytvářející podmínky pro reflektovanou praxi mohou v rukách jednotlivých aktérů nabývat různých podob – od formálního splnění zadaných požadavků až po osobní nasazení kreativně využívající nabídnutý potenciál. |
Související projekty: |