Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Životní koučování při vzdělávání mladých lidí?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Řízení, správa a administrativa |
Klíčová slova | young people; identity; development of potential; development of individual thinging; life coaching |
Popis | V zájmu zajištění co nejlepší přípravy mladých lidí na jejich budoucí profesi a život, stojí v popředí úvaha, jaké metody a přístupy využívat, aby se mladí dokázali prosadit jak v profesním, tak osobním životě. Vzdělávací systémy, jež jsou velmi často úzce zaměřené na dosahování co nejlepších studijních výsledků, nezřídka opomíjejí individualitu myšlení, jež zaniká v uniformitě jednotného evaluačního systému hodnocení studijních výsledků. Ukazuje se však, že nejlepší studijní výsledky nejsou zárukou, že mladý člověk v budoucnosti obstojí ve svém životě či profesi (Goleman, 1999). Tato stať navazuje na myšlenky autorů zdůrazňujících požadavek, aby vzdělávání zohledňovalo individuální potenciál, umožňovalo rozvíjet kreativitu a osobní talenty a především rozvíjelo myšlení, které je základem pro dosahování osobní excelence mladých lidí (Peterson a Seligman 2004; Seligman, 2003; Saleebey, 2006, Lopez a Louis, 2009). Cílem příspěvku je diskutovat, zda je možné chápat životní koučování jako nástroj rozvoje individuálního myšlení, potenciálu a identity mladých lidí. |