Informace o publikaci

Životní koučování při vzdělávání mladých lidí?

Autoři

NAVRÁTILOVÁ Jitka

Rok publikování 2015
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova young people; identity; development of potential; development of individual thinging; life coaching
Popis V zájmu zajištění co nejlepší přípravy mladých lidí na jejich budoucí profesi a život, stojí v popředí úvaha, jaké metody a přístupy využívat, aby se mladí dokázali prosadit jak v profesním, tak osobním životě. Vzdělávací systémy, jež jsou velmi často úzce zaměřené na dosahování co nejlepších studijních výsledků, nezřídka opomíjejí individualitu myšlení, jež zaniká v uniformitě jednotného evaluačního systému hodnocení studijních výsledků. Ukazuje se však, že nejlepší studijní výsledky nejsou zárukou, že mladý člověk v budoucnosti obstojí ve svém životě či profesi (Goleman, 1999). Tato stať navazuje na myšlenky autorů zdůrazňujících požadavek, aby vzdělávání zohledňovalo individuální potenciál, umožňovalo rozvíjet kreativitu a osobní talenty a především rozvíjelo myšlení, které je základem pro dosahování osobní excelence mladých lidí (Peterson a Seligman 2004; Seligman, 2003; Saleebey, 2006, Lopez a Louis, 2009). Cílem příspěvku je diskutovat, zda je možné chápat životní koučování jako nástroj rozvoje individuálního myšlení, potenciálu a identity mladých lidí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info