Informace o publikaci

Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej

Název česky Zaměření didaktického bádání v České republice
Autoři

ČAPKA František VACULÍK Jaroslav

Rok publikování 2013
Druh Článek ve sborníku
Konference Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Dějiny
Klíčová slova didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books
Popis Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info