Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej
Název česky | Zaměření didaktického bádání v České republice |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books |
Popis | Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách. |