Informace o publikaci

Multimodal rhetoric of football on the front pages of British newspapers

Název česky Multimodální rétorika fotbalu na titulních stranách britských deníků
Autoři

CHOVANEC Jan

Rok publikování 2016
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Tato prezentace se zabývá souhrou verbální a vizuální komunikace u novinových zpráv týkajících se fotbalu na titulních a zadních stranách britských deníků. Z pohledu multimodální analýzy diskurzu a pragmatiky (O'Halloran et al. 2014) se analýza zabývá různými vztahy mezi textem a obrazem u tzv. stand-alone, image-nuclear zprávách (Bednarek and Caple 2012). Z analyzovaného materiálu vyplývá, že významnou roli ve vizuální složce těchto zpráv hraje aluze, vizuální metafora a humor, které často odkazují k národní kultuře a mýtům (Bishop and Jaworski 2003). Porozumění této formě vizuální rétoriky je důležité s ohledem na funkci, jakou sportovní zpravodajství (a to především v oblasti fotbalu a v období kolem významných mezinárodních turnajů) v posledních letech zaujímá v národních médiích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info