Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Developing Professional Skills in Pre-primary Teachers via Reflexion and Self-Reflection
Název česky | Rozvoj profesních dovedností předškolních pedagogů prostřednictvím reflexe a sebereflexe |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | e-Pedagogium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_2-2016online.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | reflection; self-reflection; kindergarten teacher; student; pre-service teacher training; professional development |
Popis | Předložená studie přináší do diskurzu o předškolním vzdělávání pohled na rozvoj reflektivních dovedností studentů Učitelství pro mateřské školy a využití sebereflexe v práci učitelky mateřské školy. Autorky se v úvodu textu věnují reflexi pedagogické činnosti jako klíčovému faktoru profesního růstu jak u studentů učitelství, tak u učitelů v praxi. Přinášejí informace o dosavadních zjištěních v této oblasti. Stěžejní se stává část věnovaná akčnímu výzkumu, v rámci něhož byla využita videonahrávka vlastní práce a její následná reflexe (reflection on action). Analýza a hodnocení vlastní práce přináší učiteli informace o pozitivních momentech jeho přístupů a o organizaci vzdělávání, stejně jako o kritických místech edukační reality. V závěru se autorky zamýšlí nad možnostmi akčního výzkumu v souvislosti s rozvojem reflektivních dovedností a jeho využití k zavádění efektivnějších vzdělávacích strategií v předškolním vzdělávání. |