Informace o publikaci

Influences on Consumers Rationality

Název česky Vlivy na chování spotřebitelů
Autoři

DOLÁKOVÁ Bohuslava KRAJÍČEK Jan

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference European Financial Systems 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova consumption; behaviour; consumer behaviour; rationality; irrationality
Popis Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit klíčové komponenty v chování spotřebitelů. Spotřebitelské chování je ovlivněno několika faktory; ten s největším vlivem je genetická predispozice každého jednotlivce i zkušeností a poznatků získaných v průběhu života společnosti. Spotřebitel je často iracionální a to i v těch případech, kdy bychom mohli očekávat racionální chování (s ohledem na převládající ekonomické mínění a teorie racionálního výběru). Lidé jsou předmětem iracionálních vlivů. Tyto vlivy pocházejí z jejich okolí, pocitů, emocí a jiných zdrojů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info