![Jak na přijímačky](https://cdn.muni.cz/media/3633702/image_1.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Komunistickým převratem byla v Československu otevřena nová kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany. |
Související projekty: |