Informace o publikaci

Terénní výuka z pohledu oborové didaktiky biologie

Autoři

FRÝZOVÁ Iva

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Terénní výuka je výukovou strategií, která je v prostředí české základní školy, známou, ale poměrně málo využívanou výukovou strategií. Na základě obsahové analýzy 20 oborovědidaktických publikaci z let 1948 až 2014 se zaměřením na problematiku přípravy, realizace a hodnocení různých forem terénní výuky se ukázalo, že existuje nejednotnost v terminologii jednotlivých organizačních forem, především mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Dále analýza přinesla zjištění, že přínos terénní výuky vidí autoři publikaci především v míře názornosti a částečně v příležitosti k nácviku dovedností. Méně často a bez bližšího vysvětlení pak uvádí vliv na změnu postojů k přírodě a rozvoje sociálních vztahů mezi žáky či mezi žáky a učitelem. V neposlední řadě pak analýza přinesla zjištění, že publikace věnují jen velmi malou pozornost vlastní metodologii terénní výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info