Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Factors influncing secondary school choice in students with specific learning disabilities
Název česky | Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | ICERI2017 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://library.iated.org/view/MAROVA2017FAC |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | secondary school choice; specific learning disabilities; prevocational preparation; professional orientation |
Popis | Prezentovaná studie shrnuje poznatky disertačního výzkumu autorky zabývajícího se faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. Cílem studie bylo vymezení rozdílů v subjektivním hodnocení rozmanitých faktorů ovlivňujících volbu střední školy u žáků intaktních a žáků se specifickými poruchami učení.Výzkumný vzorek sestával z 237 žáků 9. tříd z nichž 110 bylo intaktních žáků 9. tříd a 127 žáků 9. tříd se specifickými poruchami učení. Výsledky šetření prokázaly, že zapojení pedagogických pracovníků (učitelů a výchovných poradců) ve volbě navazujícího vzdělávání bylo studenty hodnoceny jako nesignifikantní. Klíčový, pro proces volby, byl názor rodičů s převahou názoru matky. I když byla volba střední školy diskutována také se spolužáky, pro volbu jako takovou nebyl jejich názor určující. Z hlediska osobních faktorů nebyl prokázán vliv volnočasových aktivit či vzdálenosti střední školy od bydliště coby určující. Výzkumné šetření potvrdilo, že volna střední školy je primárně ovlivněna zájmy a aspiracemi studentů. Statisticky signifikantní rozdíly mezi skupin byly zaznamenány pouze v souvislosti s osobními faktory. |