Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Integration through Education - support for disadvantaged families
Název česky | Integrace prostřednictvím vzdělávání - podpora znevýhodněných rodin |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Hlavním cílem integrace prostřednictvím vzdělávání / inkluze je prosazování úrovně sociální integrace rodin ohrožených sociálním vyloučením šířením metod rodinného asistentství ve veřejných podporních institucích. Podrobné cíle zahrnují: 1. Zvýšení odborných kompetencí sociálních pracovníků v oblasti využívání moderních metod práce s rodinami ohroženými sociálním vyloučením. 2. Příprava nových, odpovídajících moderních forem, formy podpory životního prostředí určených rodinám ohroženým sociálním vyloučením, přizpůsobením metod a postupů používaných v procesu pomoci podmínkám a postupům používaným v instituce veřejné pomoci. Nejdůležitějším příjmem integrace dopadů prostřednictvím vzdělávání jsou rodiny, které mají potíže, tj. konečné příjemce aktivačních opatření prováděných zaměstnanci institucí veřejné pomoci. Výzkumná zpráva "Podmínky účinné podpory rodin ohrožených sociálním vyloučením" analyzuje potřeby sociálních profesí a očekávání příjemců systému podpory v kontextu využívání metodiky práce jako rodinného asistenta, aby se zabránilo rodinnému vyloučení. Výzkum byl proveden na dvou úrovních: 1. Kognitivní - podle: a) určení zdrojů a pracovních metod rodinných asistentů (včetně znalostí o fungování sociálně vyloučených rodin, zdrojů, potřeb a očekávání, posuzování příležitostí a hrozeb, formy pomoci považované za užitečné pro rodiny); b) uznání fungování rodin ohrožených sociálním vyloučením (jejich znalosti, preference sociálních aktivit, další vzdělávání dětí a podmínky pro zvyšování jejich aktivity). 2. Pragmatický - podle: a) vývoj metod a nástrojů určených rodinným asistentům, kteří pracují na pracovišti s rodinami ohroženými sociálním vyloučením. |
Související projekty: |