Informace o publikaci

The influence of principals on the hidden curriculum of induction

Logo poskytovatele
Název česky Vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce
Autoři

BRÜCKNEROVÁ Karla NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Educational Management Administration & Leadership
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878
Doi http://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Principals; induction; hidden curriculum; novice teacher; mentor
Popis Cílem studie je popsat vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce (SKI). Naše závěry jsou založeny na srovnání dvou případových studií základních škol v České republice, jejichž ředitelé mají rozdílný přístup k vedení a řízení indukce. Analýza dat vede k závěru, že ředitelé utvářejí SKI skrze výběr uvádějících učitelů, řízení a tvorbu explicitního kurikula indukce, vytváření sociálního kontextu školy a skrze evaluaci indukce. Výsledné SKI je utvářeno skrze specifické podoby těchto vlivů a jeho specifické obsahy se týkají smyslu indukce, profesního rozvoje, školního kontextu a ředitelů samotných.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info