![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Učební prostředí jako umělecké dílo: Úsilí o soulad mezi autenticitou a objektivitou
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Lidský subjekt si nedokáže uvědomovat svět ani sebe sama jinak než prostřednictvím kulturních nástrojů – instrumentů. Tyto nástroje by nevznikly, kdyby neměly své jedinečné autory – tvůrce. Jejich dílo ovšem nabývá kulturní smysl teprve prostřednictvím druhých lidí. Ve svém příspěvku představujeme teoretický model pro interpretaci způsobů zprostředkování tvůrčího díla, který byl využit v kvalitativním výzkumu výuky. Základem jeho koncepce byla analogie mezi učebním prostředím a uměleckým dílem založená na Goodmanově pojetí notace. Výzkum otevřel problém autenticity a objektivity při instrumentalizaci osobní zkušenosti. Poukážeme na to, že tento problém je společný pro všechny disciplíny, které mají působit subjektivní změny v intersubjektivním kontextu. |