Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Social aspects of teaching: Subjective preconditions and objective evaluation of interpretation of image data
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Mezi učebními a výukovými procesy existuje trvalý vztah mezi učiteli a jejich studenty, který ukazuje specifické vyučovací a obousměrné vztahy. Učitelé mohou ovlivňovat jejich komunikaci a interakci se studenty velmi příznivým nebo naopak nepříznivým způsobem. Pokud jde o oblast postojů a hodnot, které formují vztah mezi učiteli a jejich žáky, článek se zaměřuje na část subjektivních předpokladů týkajících se pokroku žáků při práci se specifickými materiály - leteckým a satelitním obrazem a interpretací mapy. Respondenti průzkumu byli učitelé základních škol a studenti základních škol ve věku 11 a 15 let. Učitelé a subjektivní předpoklady žáků byly vzájemně porovnávány; subjektivní předpoklady byly porovnávány s objektivními daty - výsledky testů týkajících se práce žáků s obrazovými daty. Průzkum ukázal, že (1) existuje silná korelace mezi předpoklady učitelů o obtížnosti interpretace samotného obrazu a předpokladem o obtížích, s nimiž se žáci potýkají; (2) Předpoklad žáků ohledně obtíží při práci s některým materiálem (satelitní snímky ve falešných barvách) se výrazně liší od objektivní úspěšnosti: studenti očekávají velmi obtížné úkoly, zatímco jsou skutečně velmi úspěšní; (3) učitelé a studenti se liší ve svém názoru na používání satelitních a leteckých obrazů během výuky; učitelé deklarují vyšší význam než studenti; (4) učitelé očekávají, že satelitní a letecké obrazové údaje budou mnohem atraktivnější než očekávají žáci. (Publikace má též ISSN 2198-4182 a on-line ISBN 978-3-319-40585-8.) |