Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://kpv.upol.cz/download/magister/Magister_1-2017.pdf |
Klíčová slova | graduate; adaptation period; focal group; preschool education; novic. |
Popis | Předložená studie přináší do odborného diskurzu téma přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol v terciární úrovni pohledem absolventek tohoto studia po roce v praxi. Cílem studie je zjistit, jak jsou absolventky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (ne)připravené na praxi učitele v mateřské škole, ale současně také, jak jsou mateřské školy připraveny na začínající učitele a jakou podporu jim poskytují. Prostřednictvím audio nahrávek tří ohniskových skupin byla získána data, která byla dále kvalitativně analyzována v programu Atlas.ti. Výsledky naznačují, že absolventky jsou dobře připravované na individualizované diferencované vzdělávání, na druhé straně pociťují nedostatky v komunikačních a administrativních dovednostech. Tyto obtíže při nástupu do zaměstnání potvrzují u absolventů vyšších úrovní vzdělávání také další výzkumná zjištění. Stejně tak je tomu i v nedostatečné podpoře noviců ze strany mateřských škol. |