Informace o publikaci

Enabling audience participation and stimulating discussion after student presentations in English as a foreign language seminars

Logo poskytovatele
Autoři

TŮMA František

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Linguistics and Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://authors.elsevier.com/a/1Xej73CKC~pAjt
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2018.08.004
Klíčová slova classroom interaction; conversation analysis; foreign language classroom; discussion; turn-taking
Přiložené soubory
Popis Ačkoliv hrají diskuse po studentských prezentacích ve vysokoškolské výuce důležitou roli, výzkum dosud věnoval relativně málo pozornosti tomu, jak prezentující, učitelé a posluchači vlastně interagují. Tato konverzačněanalytická studie vychází z 12 videozáznamů diskusí po studentských prezentacích, které byly pořízeny v kurzu angličtiny jako cizího jazyka v bakalářském stupni studia. Studie se zaměřuje na praktiky používané vyučující a ukazuje, jak učitel může stavět na předchozích replikách studentů, aby přispěl k jasnosti nebo přesnosti diskuse, nebo jak učitel může vytvořit prostor pro participaci studentů tím, že vyzývá posluchače, aby položili otázku. Studie se také zaměřuje na to, jak učitel může povzbudit prezentující k tomu, aby rozvedli svou odpověď. Zjištění prezentovaná ve studii rozšiřují poznání v oblasti interakce ve vysokoškolské výuce tím, že popisují praktiky používané učitelem během diskuzí po studentských prezentacích.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info