Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Enabling audience participation and stimulating discussion after student presentations in English as a foreign language seminars
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Linguistics and Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://authors.elsevier.com/a/1Xej73CKC~pAjt |
Doi | http://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2018.08.004 |
Klíčová slova | classroom interaction; conversation analysis; foreign language classroom; discussion; turn-taking |
Přiložené soubory | |
Popis | Ačkoliv hrají diskuse po studentských prezentacích ve vysokoškolské výuce důležitou roli, výzkum dosud věnoval relativně málo pozornosti tomu, jak prezentující, učitelé a posluchači vlastně interagují. Tato konverzačněanalytická studie vychází z 12 videozáznamů diskusí po studentských prezentacích, které byly pořízeny v kurzu angličtiny jako cizího jazyka v bakalářském stupni studia. Studie se zaměřuje na praktiky používané vyučující a ukazuje, jak učitel může stavět na předchozích replikách studentů, aby přispěl k jasnosti nebo přesnosti diskuse, nebo jak učitel může vytvořit prostor pro participaci studentů tím, že vyzývá posluchače, aby položili otázku. Studie se také zaměřuje na to, jak učitel může povzbudit prezentující k tomu, aby rozvedli svou odpověď. Zjištění prezentovaná ve studii rozšiřují poznání v oblasti interakce ve vysokoškolské výuce tím, že popisují praktiky používané učitelem během diskuzí po studentských prezentacích. |
Související projekty: |