Informace o publikaci

Digitalizace antitrustu - móda, nebo revoluce?

Autoři

BEJČEK Josef

Rok publikování 2018
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Antitrust
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
www Repozitář MU
Klíčová slova Big Data; Multisided Plarforms;Price Algorithms; Price Discrimination; Regulation adn Deregulation
Přiložené soubory
Popis Rozbor vybraných aktuálních souvislostí digitalizace ekonomiky a ochrany hospodářské soutěže. Podstata změn vyvolaných digitalizací ekonomiky a zejména dvou- a vícestranných platforem, které mění nejen maloobchodní a velkoobchodní styk, ale i podmínky soutěže. Závažné jsou mj. možnosti algoritmizace cenových změn, jejich spojení s dokonalou diskriminací zákazníků i spotřebitelů a ztržňování (komoditizace) jejich soukromí a osobních údajů. Tyto otázky mají význam nejen pro transparentnost a funkčnost společného evropského trhu, ale i trhů národních. Mají-li uspokojivě fungovat oba trhy, je nezbytné sjednocení či aspoň koordinace přístupu k těmto novým výzvám a možná i opuštění úzkých oborových hranic. Přinejmenším změny v přístupu k aplikaci práva jsou potřebné. Nelze trvat na klasických antitrustových přístupech založených v industriální éře. Není však namístě ani zbrklá rezignace na ochranu soutěže, ale ani kvazirevoluční novátorství.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info