![Jak na přijímačky](https://cdn.muni.cz/media/3633702/image_1.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Fobické stavy ve školním prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Byla uskutečněna výzkumná studie zaměřená na odhalení faktorů podílejících se na vzniku fobických stavů ve škole a na možnosti jejich řešení u participantů navštěvujících druhý stupeň základní školy. Bylo využito analýzy odborné dokumentace, strukturovaných rozhovorů s dětmi i jejich rodiči a pozorování. V rodinách byla prováděna dlouhodobá pedagogická intervence. Podstatnou roli při vzniku fobických stavů v rodinném prostředí hraje porucha vztahů, chybná výchovná strategie, nedostatek času na dítě, málo společných volnočasových aktivit. Ve školním prostředí fobické stavy souvisejí s negativním klimatem třídy, nerespektováním specifických potřeb žáka a oceňováním snahy, nízkou úrovní motivace a absencí dobrých přátel. Dlouhodobá práce s rodinou dokázala v různé míře tento nepříznivý stav zvrátit. |
Související projekty: |