Informace o publikaci
Digital competences in computer-supported collaborative learning
Název česky | Digitální kompetence v počítačem podporovaném kolaborativním učení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Tento příspěvek přináší tematicky orientované dílčí poznatky z rozsáhlejšího výzkumu dynamik počítačem podporovaného skupinového učení v prostředí manažerské simulační hry Manahra. S využitím jak kvantitativních, tak kvalitativních metod bylo zkoumáno, které digitální kompetence studenti Manahry vnímají jako klíčové pro úspěch jejich týmu ve hře a jakým způsobem kompetence k počítačem zprostředkované komunikaci ovlivňují dynamiku skupinového učení. Kvalitativní analýza hloubkových rozhovorů se studenty ukázala, že soutěžní prostředí Manahry u členů studijních skupin významným způsobem rozvíjí minimálně dva druhy digitálních kompetencí. V prvé řadě schopnost efektivní komunikace online, která je nezbytná pro operativní řešení problémů, a následně i dovednosti využití dostupných online nástrojů ke vzájemnému monitorování činnosti, které pomáhá v udržování přehledu o dění ve skupině a snižuje riziko vzniku chyb u společných úkolů. Následná kvantitativní analýza dat z dotazníku u studentů Manahry zmapovala úrovně kompetencí k počítačem zprostředkované komunikaci (efektivitu, produktivitu a sociální dimenzi) a odhalila vliv sociálních interakcí na podněcující a pomáhající chování v počítačem podporovaném skupinovém učení. |
Související projekty: |