![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Changes in science education for the 21st century
Název česky | Změny v přírodovědném vzdělávání pro 21. století |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Přírodovědné vzdělávání, včetně chemie, prochází v těchto dnech změnami z důvodu rostoucího významu, neboť čelí hospodářským a sociálním výzvám. Tyto změny lze registrovat ve většině evropských zemí, stejně jako v USA. Společnost potřebuje připravit mladou generaci pro 21. století. Potřebujeme pracovní síly s obecně vyšší úrovní gramotnosti ve vědě, technologiích, inženýrství a matematice a dostatečný počet velmi nadaných jednotlivců, kteří se rozhodnou pro vědeckou a inženýrskou dráhu. Pro splnění těchto požadavků je nezbytné změnit způsob vzdělávání a nalézt jeho vhodný obsah. Odborníci se snaží definovat nové paradigma přírodovědného vzdělávání. Aby však bylo úspěšné, musí být změny v učebních osnovách přijaty všemi zúčastněnými stranami ve vzdělávání: studenty, jejich rodiči, politiky a zejména učiteli, kteří by měli tyto změny učebních osnov zavést do praxe. V příspěvku byly prezentovány výzkumné poznatky z České republiky týkající se názorů na přírodovědné vzdělávání, postojů zainteresovaných stran a priorit, které ve svém stanovisku upřednostňují. |