Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Career Adaptability and Social Support of Vocational Students Leaving Upper Secondary School
Název česky | Kariérní adaptabilita a sociální podpora absolventů středních odborných škol a učilišť |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Career Assessment |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1069072719884299 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1177/1069072719884299 |
Klíčová slova | career adaptability; Career Adapt-Abilities Scale; social support; parental support; teacher support; peer support |
Popis | Studie je zaměřena na ověření psychometrických vlastností nástroje Career Adapt-Abilities Scale—Czech Form, který měří psychosociální konstrukt kariérové adaptability. Dále jsme ve studii zjišťovali vztahy mezi podporou poskytovanou rodiči, učitelskou podporou, podporou vrstevníků, a to se čtyřmi komponentami kariérové adaptability (zájem, kontrola, zvídanost, sebedůvěra). Sociální podpora poskytovaná významnými osobami ze sociálního okolí žáka byla pozitivně spojena s kariérovou adaptabilitou, přičemž různé zdroje sociální podpory přispívali k úrovni jednotlivých komponent kriérové adaptability rozdílně. Kariérový zájem a sebedůvěra byly asociovány s rodičovskou psychosociální podporou, podporou ze strany učitelů a vrstevníků, zatímco kariérová kontrola byla asociována pouze s rodičovkou a vrstevnickou podporou. Kariérová zvídavost byla asociována se sociální podporou poskytovanou učiteli a vrstevníky. Dále bylo zjištěno, že rodičovská instrumentální podpora nebyla spojena se žádnou z komponent kariérové adaptability. |
Související projekty: |