Informace o publikaci

Režisér jako koncept : Tvorba operního režiséra Miloše Wasserbauera v padesátých a šedesátých letech 20. století

Logo poskytovatele
Autoři

HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ Šárka

Rok publikování 2019
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Kniha se zabývá teoretickým dílem Miloše Wasserbauera v kontextu dobové reflexe operní inscenační praxe. Autorka se zaměřuje také na Wasserbauerovy operní inscenace, které lze v rámci jeho umělecké kariéry považovat za formativní. Zabývá se inscenacemi Mladá garda (Brno, 1951), Tarasova rodina (Brno, 1952), Juro Jánošík (Bratislava, 1954), Jej pastorkyňa (Bratislava, 1955; Brno, 1961), Don Carlos (Bratislava, 1956), Beg Bajazid (Bratislava, 1957), Dalibor (Bratislava, 1957; Brno, 1961), Z mrtvého domu (Brno, 1958), Svätopluk (Bratislava, 1960), Věc Makropulos (Brno, 1962), Síla osudu (Lipsko, 1963), Katěrina Izmajlova (Brno, Milán, 1964), Příhody lišky Bystroušky (Brno, 1965), Julius Caesar (Brno, 1966), Otello (Brno, 1967), Výlety pana Broučka (Brno, 1967) atd. Kniha se rovněž zabývá recepcí těchto inscenací v dobovém tisku, přičemž zkoumá, jak se proměňuje konceptualizace pojmu operního režiséra.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info