Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Odlišné přístupy výuky hudebních forem v hudební výchově na druhém stupni základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Teoretické reflexe hudební výchovy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | |
Klíčová slova | musical form; secondary schools; graphic representation; dynamics; classical and popular music; contraposition |
Popis | Odborná studie vychází z původní magisterské práce autora, zaměřené na analýzu díla Stabat Mater skladatele Gioachina Rossiniho, aplikované pro potřeby receptivní výchovy na 2. stupni ZŠ. Přináší návrhy na aktivity v hudební výchově, které mohou žákům napomoci lépe chápat struktury vážných hudebních děl, jejichž formy jsou často rozsáhlé a na první poslech těžko uchopitelné. Učení se hudebním formám je specifickou záležitostí, pro kterou je nutné použít mnoho doplňkových, ilustrativních materiálů a také aktivit pro praktické osvojování si hudebních skutečností. Pro dané využití analýzy byla vytvořena zcela nová platforma, podléhající jistým pravidlům. Tyto zákonitosti tu jsou popsány podrobně, neboť nejsou součástí zmíněné magisterské práce. Studie tak funguje i jako doplňující, instruktivní text a navazuje na autorovy výzkumné aktivity v oblasti hudební analýzy a hudební didaktiky. |