Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
The concept of professional identity in selected approaches to the education of social workers
Název česky | Koncept profesionální identity ve vybraných přístupech ke vzdělávání sociálních pracovníků |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Obsah vzdělávání je jedním z nejvíce vášnivě diskutovaných témat v oblasti sociální práce. Význam tohoto tématu je založen na skutečnosti, že obsah vzdělávání má přímou souvislost s identitou sociální práce, která zahrnuje cíle, metody a celkové směřování sociální práce. Tato studie si klade za cíl zodpovědět otázku: „Jaké typy profesní identity jsou vytvářeny školami vzdělávajícími sociální pracovníky v České republice?“ Studie je založena na sekundární analýze dat shromážděných v roce 2010. V této fázi výzkumu jsme se zaměřili na identifikaci vzdělávacích přístupů k sociální práci. Za tímto účelem jsme využili osm dimenzí, které umožňují rozlišovat mezi různými přístupy ke vzdělávání (Ford & Jones 1987; Doel, Shawdon, Morrison 2002; Evans, 1999; Shardlow Doel 1996, 2017; Sheafor, Jenkins, 1982). Vzdělávací přístupy mohou implicitně zahrnovat představy o preferovaných diskurzech a identitách sociální práce. Proto jsme se je v této studii rozhodli analyzovat. Domníváme se, že tato analýza nám pomohla lépe porozumět trendům v profesionalizaci sociální práce v České republice, ale může napomoci objasnit vývojové tendence v oblasti profesionalizace sociální práce také v kontextu střední Evropy. |
Související projekty: |