Informace o publikaci

Sexistické dobré mravy a reklama

Autoři

KVASNICOVÁ Jana

Rok publikování 2020
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
Popis O neetičnosti či protiprávnosti sexistické reklamy se u nás díky aktivitám neziskového sektoru diskutuje již řadu let. Právně lze sexistickou reklamu kvalifikovat jako diskriminační, zasahující do důstojnosti či obsahující další prvky jako pornografie, násilí a motiv strachu. Výklad neurčitých pojmů, jako jsou dobré mravy, diskriminace a snižování důstojnosti, v zákoně o regulaci reklamy není jednoduchý, což může mít vliv na efektivitu postihu sexistické reklamy. Sexistická reklama nezůstává bez povšimnutí úřadů, jedná se však o problematiku, kterou řeší spíše okrajově.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info