Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Současné metody zážitkové pedagogiky ve vzdělávání dospělých v zahraničí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Envigogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/610/848 |
Doi | http://dx.doi.org/10.14712/18023061.610 |
Klíčová slova | experiential pedagogy; lifelong learning; neuroscience; participation |
Přiložené soubory | |
Popis | Text ukazuje, jaké metody zážitkové pedagogiky ve vzdělávání dospělých se používají v zahraničí; posuzuje tyto metody z hlediska efektivity. Autorka rekapituluje výsledky výzkumu z příbuzných oblastí, nejen andragogiky samotné, ale i například neurověd. Tyto obory se zaměřují na zvýšení účinnosti programů celoživotního učení, jejich dopadu na pochopení a udržení znalostí, i rozvoj „měkkých“ dovedností, které jsou důležité pro využití poznatků v praxi. Upozorňuje současně na rizika zážitkového vzdělávání, které vyžaduje spontánní aktivitu účastníků – té nemusí být všichni schopni, což je potom vylučuje z kolektivu, s dopadem na ně samotné i zbytek skupiny. Uzavírá konstatováním, že v současnosti se zvýšená pozornost věnuje kvalitě zážitku, který zvyšuje celkový zájem o účast v programech celoživotního učení. |
Související projekty: |