![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Global Competences in Education
Název česky | Globální kompetence ve vzdělávání |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2020 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Globální kompetence jsou základními kompetencemi v současném kosmopolistním světe, který už není organizovaný podle nacionálních rámců. Teorie kosmopolitanismu navrhuje čtyři klíčové role pro vzdělávání: reflexivitu, interkulturní dialog, přijetí a transnacionální perspektivu (Spector, 2014). Tato studie se zaměřuje na definování globálních kompetencí prostřednictvím studentů učitelství a akademických učitelů na pedagogických fakultách a univerzitách. Globální kompetence hrají důležitou roli v přípravě budoucích učitelů. Výsledky ukazují vnímání globálních kompetencí a jejich implementaci v kurikulu profesní přípravy studentů učitelství v České republice a na Ukrajině. |
Související projekty: |