
Vztah muzea a školy a jejich sepjetí s rámcovými vzdělávacími programy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je představit problematiku spolupráce muzea a školy ve snaze poukázat na potencionální přínosy, které tato spolupráce přináší všem zúčastněným aktérům – muzeím, učitelům a především žákům. Nabídka muzejně edukačních aktivit muzeí je v českém prostředí na vzestupu. Edukační programy jsou přitom ve snaze přilákat školní skupiny mnohdy navázány na rámcové vzdělávací programy, nebo mají alespoň potenciál být s nimi propojeny. Jejich vzájemné sepjetí přitom není patrné pouze v rovině odborné (zisk informací v oborech, které muzeum prezentuje), ale také v oblasti rozvoje rozmanitých kompetencí žáků a jejich kultivace. V neposlední řadě jsou muzea vědomě či bezděčně zapojena také do procesu formování identit svých návštěvníků a to především identit národních. Vztah národní identity, muzejní expozice a jejich sepjetí s rámcovými vzdělávacími programy bude demonstrován na ukázce výzkumné analýzy uskutečněné ve stálé expozici Slezského zemského muzea v Opavě. |