Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Fostering autonomy in learners with special needs : a specialized e-learning course
Název česky | Podpora autonomie u studentů se specifickými potřebam i: specializovaný e-learningový kurz |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2021 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS) |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/cercles-2021-2022/html |
Doi | http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2021-2022 |
Klíčová slova | classroom dynamics; deaf; foreign language learning; internationalisation; self-regulating learner |
Přiložené soubory | |
Popis | Mezinárodní zapojení se stává prioritou a je považováno za prostředek ke zlepšení kvality vzdělávání studentů a jejich budoucího společenského a profesionálního úspěchu. Může ale představovat náročnou výzvu pro některé studenty vyššího vzdělávání. Jednou z ohrožených skupin jsou studenti se specifickými vzdělávacími nároky a především Neslyšící, neslyšící a sluchově postižení studenti. Tito studenti mají omezené možnosti interakce v mluveném/psaném cizím jazyce a také v nabídce vzdělávání v těchto jazycích. To má následně nepříznivý vliv na jejich možnosti zapojit se do studia v zahraničí. Na základě zkušeností s nově vytvořeným e-learningovým kurzem “Online English for International Mobilities”, předkládaná studie řeší téma potřeby rozvíjet efektivní strategie učení se cizímu jazyku u Neslyšících, neslyšících a sluchově postižených studentů v souvislosti s procesem akademické internacionalizace. Hlavní argument zdůrazňuje potřebu rozvíjet sebe-regulaci, snižovat závislost na učitelích a na přímém učení, a také podporovat studenty v převzetí zodpovědnosti za svoje učení. Dále studie předkládá srovnání dvou pilotních běhů kurzu z perspektivy dynamiky (online) třídy a spolupráce. Zatímco kurz je sestaven tak, aby podporoval autonomii a využívá benefitů e-learningového formátu, velký důraz je kladen také na skupinovou dynamiku a spolupráci v rámci diskusních fór a online chatu. Kurz také využívá výhody individualizované, personalizované zpětné vazby učitele u některých úkolů. |