Informace o publikaci

Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu

Autoři

RODOVÁ Veronika SYSLOVÁ Zora

Rok publikování 2021
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/1395
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35
Klíčová slova portfolio; student; reflectively conceived pre-service teacher training; professional development; action research; socio-constructivism
Popis Předložená studie přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje individuální učitelskou profesionalizaci a představuje tak důležité pedeutologické téma. Úvodní část studie je věnována profesionalizační koncepci učitelské přípravy a analýze klíčového pojmu „portfolio“, která se opírá o přehledovou studii českých i zahraničních zdrojů. Jádro studie tvoří akční výzkum zaměřený na sledování vlivu kurzu Tvorba profesního portfolia na rozvoj profesní identity studentek. Výsledky studie ukazují obraz profesního zrání studentek zachyceného v čase prostřednictvím rozhovorů, písemných narací a portfolií. Nad rámec akčního výzkumu přináší studie čtyři individualizované portréty studentek, které využily portfolia při státní závěrečné zkoušce.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info