
Das Pasticcio Giulio Cesare in Egitto (1731) im Kontext des Opernbetriebs am Wiener Theater nächst dem Kärntnerthor : Alte und neue Erkenntnisse
Název česky | Pasticcio Giulio Cesare in Egitto (1731) v kontextu vídeňského divadla U Korutanské brány : Staré a nové poznatky |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2023 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | PERUTKOVÁ, Jana. Das Pasticcio Giulio Cesare in Egitto (1731) im Kontext des Opernbetriebs am Wiener Theater nächst dem Kärntnerthor : Alte und neue Erkenntnisse. In Jonášová, Milada; Volek, Tomislav. L'opera italiana - tra l'originale e il pasticcio (Collana : L'opera italiana nei territori boemi durante il Settecento VI.). 1. vyd. Praha: Academia, 2023, s. 279-296. L’opera italiana - tra l’originale e il pasticcio. ISBN 978-80-200-3273-7. |
Popis | Operu Giulio Cesare in Egitto, provedenou v roce 1731 ve vídeňském Kärntnertortheater, lze považovat za pasticcio par excellence. Zároveň je zajímavým příkladem operního provozu ve vídeňském Kärntnertortheater ve Vídni. Ve studii jsou uvedeny informace o operních představeních v Kärntnertortheater po roce 1728 a je nově určen pravděpodobný libretista (G. Bonlini) a původ některých árií. Jedná se o dvě árie od Attilia Ariostiho (Lucio Vero, 1727) a jednu árii Nicoly Porpory (Elisa, 1726). To naznačuje, že autor pasticcia – pravděpodobně Francesco Rinaldi - kromě kompletní partitury Händelovy opery Admeto pracoval pouze s několika sbírkami árií z oper provevdených v Londýně (tzv. Favourite Songs). |
Související projekty: |