Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Sympozium prezentuje výsledky výzkumného projektu GA ČR řešeného na katedře pedagogiky PdF MU v Brně, který jsme řešili v letech 2020–2022. Zabývali jsme se aktuálním a přesto málo probádaným fenoménem soukro- mých alternativních škol. Komplexně jsme studovali dvě vybrané soukromé alternativní základní školy z hlediska aktérů, kteří na nich působí: učitelů, ředitelů, žáků a jejich rodičů. Pro hloubkové porozumění jsme zahrnuli do analýz také dokumenty vztahující se k těmto školám (kurikulární dokumenty, webové stránky a newslettery). Školám jsme se snažili porozumět přes tyto aktéry ve vzdělávání, zaměřili jsme se proto na jejich identity a způsob utváření identit. Zvolili jsme narativní design výzkumu. Data jsme sbírali hloubkovými rozhovo- ry, psanými narativy od žáků a pozorováním výuky s videozáznamem. Výsled- ky ukazují konstrukci jinakosti aktérů na soukromých školách a mohou přispět k debatě o sociální spravedlnosti ve vzdělávání. |
Související projekty: |